?>/script>'; } ?> Qué os parece este amplificador 1W, caro no es? Widgets Magazine

Autor Tema: Qué os parece este amplificador 1W, caro no es?  (Leído 3143 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

elhaicito

  • Visitante
Qué os parece este amplificador 1W, caro no es?
« en: 24-04-2008, 11:58 (Jueves) »
Pues os querría hacer una consulta, llevo mucho tiempo leyéndoos aunque no he posteado aún y me surge una duda; hace tiempo me pillé un Alfa 500mW y la verdad es que quedé muy defraudado porque, si bien inyectaba muy bien y tal, a la hora de la verdad y establecer una conexión me resultó pésimo (con caidas constantes) y me he planteado la compra de un amplificador para usar con un Zydas que tengo y encontré esto:

Description

Description:

WLAN-2300-1W is an indoor solution 1W bi-direction Booster designed for 2.4GHz wireless LANs. This unit comes with an easy plug-and-play installation, which works together with an indoor Wireless Access Point to improve its operation range and performance. In certain conditions the unit is able to double the range of the wireless device. The unit extends signal range and can eliminate the use of an additional radio with its associated data line, power outlet, signal interference, and setup headaches.

The unit is the fast and easy way to extend your signal range in any environment. The unit is ideal for use with 2.4 GHz frequency hopping or direct sequence spread spectrum radio modems and 11 mbps IEEE802.11b devices.

The amplifiers increase range by providing transmit gain as well as low-noise receive gain. This receive gain increase the receive sensitivity of wireless LAN Access poing. Full output power of 500mW is achieved with only 5 mW input into the Booster.

Specifications:

Operating range : 2400-2500MHz
Operating mode : Bi-directional, half-duplex Time Division Duplex Senses RF carrier from Transmitter and automatically switches receive  to transmit mode
Transmit gain : 17dB Nominal (Spec. by sustomer)
Frequency response : ± dB over operating range
Output power : 1000mW ( +30 dBm) nominal
TX input power : 10 dB Nominal (Spec. by customer) & Max 100mW, Min 6mW
Receiver gain : 14dB typical
Noise figure : 3.5 dB typical
Connectors : SMA receptacle (50 ohm)
Lightning protection : Direct DC ground at antenna connector
DC surge protection : at 5 BDC input from transmission cable
Power consumption : 6V DV Max.current<1A, 90-264V for AC adapter
Dimensions (cm) : 7.8 cm (L) x 5.6cm (W) x 2.9cm (H)
Operating temperature : Bi directional booster: -20°C to +70°C 5V & DC injector: °C to +70°C
Humidity : Bi-directional booster : up to 95% relative humidity
Distance : Up to 1500M (5000ft) depends on environment
Material : Die Casting Aluminum
Safety Certification : FCC/CE/VCCI
Package Include   Quanity
RG316 Cable (30cm)   x 1
1W Booster/Amplifier   x 1
Manual   x 1
AC adapter (110~240V input)   x 1



Qué os parece en comparación por ejemplo con el Renasis de comprawifi; parece que este tiene más potencia de salida pero de entrada no verdad? y eso es lo que más me interesa en realidad; este me sale en unos 100€.

Bueno, gracias a todos.
« Última modificación: 24-04-2008, 12:00 (Jueves) por elhaicito »

eldayicara

  • Visitante
Re: Qué os parece este amplificador 1W, caro no es?
« Respuesta #1 en: 29-04-2008, 16:59 (Martes) »
Yo ese no lo conozco, por lo que te recomiendo el renasis que ya lo ha probado alguna gente del foro y parece que va divino. Y como de precio van más o menos igual...

uNbAs

  • Visitante
Re: Qué os parece este amplificador 1W, caro no es?
« Respuesta #2 en: 29-04-2008, 21:08 (Martes) »
lo bueno vale $$$ es asi de simple :)

Este lo estube mirando yo hace bastante tiempo .... y probe un renasis y no lo cambiaria :)

Ademas recuerda que no solo existe comprawifi, tambien esta roquetaswireless que son buena gente